<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d30550173\x26blogName\x3d%E6%97%A5%E6%9C%AC%E3%81%AE%E7%B5%8C%E9%A8%93\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://moojapan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://moojapan.blogspot.com/\x26vt\x3d3209351659357552881', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

About

"Beste bezoeker! Als student Japanologie te Leuven kreeg ik voor het schooljaar 2006-2007 de kans om me eens te gaan uitleven in Japan. Deze blog werd gemaakt om iedereen op de hoogte te houden over mijn avontuurtjes daar en ook wat andere geruchten. Er is de mogelijkheid om commentaar en reacties achter te laten met het oog deze blog een beetje interactief te maken. Veel leesplezier!"

COWIS

... zo noemt hier de plaatselijke studentclub voor japanners en buitenlandse studenten.
En die organiseren allerlei activiteiten!

Zo was er vorige week donderdag een soort kook-bijeenkomst. Met zen allen zouden we Gyouza (zie wikipedia voor meer info) en daarna opeten. Voor mij was het kookplezier er al af na het fijnsnijden van de prei. Met een lekker groot mes ging ik even lekker in mn vingertje snijden! Een lekker diepe wond, stukje nagel mee weg. Scherpe messen wel da ze hier hebben, ik heb er totaal niets van gevoeld, tot ik het bloed zag stromen en dat gedurende een 3uur ... Achteraf even naar het universiteitsziekenhuis geweest, maar daar moet ge eerst al betalen voor een medisch 'profiel' op te stellen, en aangezien het al vrij laat was, was het nog eens een 1000yen duurder. Gelukkig was er iemand bij die voor verpleegster studeert, en ze heeft mn vingertje zachtaardig verzorgd!
Al bij al was het nen plezanten avond, en het eten smaakte ook.















Zaterdag was er de sportactiviteit van de club. Eerst een spelleke dodgebal me nen bal die ge nog geen meter ver kon gooien. Na x aantal keer het plein te verkleint te hebben is het spel dan uiteindelijk gewonnen door het ander team. Achteraf konde we nog basketten of volleyballen, niet echt allebei toffe sporten voor mn vingertje, maar ik moest me er toch weer eens aan allebei wagen! En blijkbaar heb ik iets met de activiteiten van de Cowis. Na 1 minuut te basketten sloeg ik men rechter voet om, in het begin niet zo pijnlijk, maar achteraf ging het lopen toch vrij moeizaam. Toch weer goed geamuseerd en weer eens gezond bezig geweest! En achteraf zijn de die-hards nog nen bowling gaan doen, waar uit ik nogmaals geleerd heb dat ik het totaaal ni kan!


Voor de rest is het hier dezer dagen ijskoud, de bergjes liggen er al wat besneeuwd bij en mijn muts en sjaal zijn geen luxe in deze tijd!












Groeten uit de japanse alpkes!

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end
  • Anonymous Anonymous says so:
    12:25 PM, November 22, 2006  

    als je op hetzelfde stramien doorgaat, zou ik me niet aan sneeuwsporten wagen.
    Vinger -> voet -> ????
    Sport is gezond en f00d iz g00d top

  • Anonymous Anonymous says so:
    12:05 PM, November 23, 2006  

    chris zegt die kook bijeenkomst zie mij der best gezellig uit humm lekker eten geniet ervan top

  • Anonymous Anonymous says so:
    3:37 PM, November 24, 2006  

    Hello old chappy wim
    je kent dat van de mannen van de zagerij ! 9 pintjes voor iedereen.
    10 kan je er niet meer bestellen.
    Als je met die messen zo voort doet
    wordt het trakteren goedkoper.
    Alles heeft z'n goei kanten. top

  • Anonymous Anonymous says so:
    7:38 PM, November 25, 2006  

    hallo wim bedankt voor de kaart tzie ter allemaal plezant uit in japan maar wel opgepast voor de vingerkes groetjes van ons top