<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d30550173\x26blogName\x3d%E6%97%A5%E6%9C%AC%E3%81%AE%E7%B5%8C%E9%A8%93\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://moojapan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://moojapan.blogspot.com/\x26vt\x3d3209351659357552881', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

About

"Beste bezoeker! Als student Japanologie te Leuven kreeg ik voor het schooljaar 2006-2007 de kans om me eens te gaan uitleven in Japan. Deze blog werd gemaakt om iedereen op de hoogte te houden over mijn avontuurtjes daar en ook wat andere geruchten. Er is de mogelijkheid om commentaar en reacties achter te laten met het oog deze blog een beetje interactief te maken. Veel leesplezier!"

Verlengd weekend naar Kumamoto

Gegroet!

Dit weekend was het in Japan een verlengd weekend aangezien het maandag een feestdag was, nl. de nationale sportdag, en dus meeste mensen moesten niet gaan werken. Ik had besloten om naar Maiko, een vriendin in Kumamoto, te gaan. Zaterdag morgent om 7u hier in Matsumoto de trein op om dan 2 uur later in Nagoya over te stappen op de Shinkansen richting Fukuoka. Van daaruit was het nog eens 1.30u tot Kumamoto. Dus een goei 7-8u op de trein... niet direct wat ik elke dag zou willen doen. Aangezien het een lang weekend was, was het enorm druk op de trein en dus moest ik mn eerste treinrit van 2u al rechtstaan. Aangekomen in Kumamoto stonden Kimiko (vriendin van Maiko die ik in februari in Belgie ontmoet heb) samen met een vriend van het werk me op te wachten. We reden samen de bergen in om daar naar een soort aquaduct te gaan zien, maar helaas was er die dag zeer weinig water en dus niet zo erg interessant.
S' avonds ben ik dan naar Maiko thuis gegaan waar het enorm druk was aangezien haar oudere broer die morgent getrouwd was. Helaas heb ik deze trouw niet kunnen meemaken, maar mocht toch nog het genoegen hebben om achteraf met de hele (vrij uitbundige) familie samen wat te drinken etc. Volgende dag zijn we dan een neef van haar terug naar het vliegtuig gaan brengen en hebben we wat liggen rondneuzen in de souvenirwinkeltjes op de luchthaven... nu ja, souvenirs, in Japan blijkt dit bijna allemaal eten en drinken te zijn waar je overal gratis van mag proeven. Daarna zijn we met zen allen inkopen gaan doen voor die avond zelf een nabemono (soort stoofpotje met allerlei groenten, vlees etc...) te maken. Naast die nabemono werd er ook nog basashi voorgeschoteld, dit is rauw paardevlees, best wel lekker, maar ik vond het een beetje taai. Later die avond kwamen nog een paar familieleden binnengestroomd en vloeide er veel bier en sake.........
Goed, de volgende morgent moest ik vroeg op om rond 13u de trein terug naat Matsumoto te nemen. Toen ik tegen 8u s'avonds aankwam bleek dat men fiets die ik van de unief hier gekregen had, niet meer op zijn plaatsje stond .... gestolen? of verplaatst? Ik zal er straks nog eens langs lopen om te zien of ik hem niet kan vinden, maar ik heb mn twijfels...

Tot zover het verslagje!

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end