<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d30550173\x26blogName\x3d%E6%97%A5%E6%9C%AC%E3%81%AE%E7%B5%8C%E9%A8%93\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://moojapan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://moojapan.blogspot.com/\x26vt\x3d3209351659357552881', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

About

"Beste bezoeker! Als student Japanologie te Leuven kreeg ik voor het schooljaar 2006-2007 de kans om me eens te gaan uitleven in Japan. Deze blog werd gemaakt om iedereen op de hoogte te houden over mijn avontuurtjes daar en ook wat andere geruchten. Er is de mogelijkheid om commentaar en reacties achter te laten met het oog deze blog een beetje interactief te maken. Veel leesplezier!"

hello from japan

Hallo iedereen! Het is nu weer bijna een week sinds ik ben aangekomen in Japan en nu ik hier even de mogelijkheid heb om een pc te gebruiken, dacht ik om even een verslag uit te brengen van wat er mij de afgelope dagen zoal is overkomen.

woensdag 27/9:
Na een vrijwel slapeloze nacht rond 8 uur opgestaan om richting zaventem te vertrekken. Daar aangekomen, hoorde we dat vanwege de mist we een vroegere vlucht moesten nemen om verbinding te hebben in Londen met onze vlucht naar Japan. We stegen anderhalfuur vroeger dan voorzien op richting Londen. Eens daar aangekomen, en na 2 keer door een, in mijn ogen, nutteloze controle gepasseerd te zijn, merkten we op dat onze vlucht naar Japan een vertraging van wel 2 uur had opgelopen. Daar zaten we dan schoon met ons vingers te draaien. Bij elke controle moesten we zo wel onze laptop uit onze zak halen (die tevens door dezelfde scanner ging...) en onze schoenen uitdoen... Maar goed, eindelijk mochten we het vliegtuig op. Maar ons geluk was maar van korte tijd, al snel bleek er dat er, om een of ander mysterieuze reden, teveel brandstof in de tanken was gekiept...*zucht* Dan toch, nog eens een uur later kregen we toestemming om op te stijgen! Over de vlucht valt niet veel te vertellen, eetbare maaltijden, films op een te kleinscherm (zo oa the last samurai in het spaans gedubbed, bij een engelse maatschappij...) en natuurlijk, weinig tot geen slaap!

donderdag 28/9
Wat normaal 9 uur zou zijn, werd het dus 12 uur eer we in Narita aankwamen. De paspoortcontrole en bagagecontrole liepen zeer vlotjes, en dus stonden we al na een half uurtje op het perron van de trein richting Asakusa, waar Kevin en Man Yee (mijn reisgezellen) hun hotel geboekt hadden. In Asakusa had ik tevens met Mei afgesproken, een japanse die ik in Brussel heb ontmoet. Samen met haar vriendin Megumi, Kevin en Man Yee gingen we even Asakusa verkennen. Een van de grootste toeristische trekpleisters in Tokyo, maar deze 2 Japanners waren er blijbaar nog nooit geweest ^^;; Na de Kaminarimon en het schrijn achterin Asakusa, gingen we anmitsu eten, een zoet japans dessertje met fruit en een paar smakeloze dingen, maar al bij al wel lekker. Achteraf zijn we nog even gaan zingen in de karaoke, maar daarna was het al tijd voor mij om richting Hachioji te trekken. Na een treinreis van 1.30min vanuit Asakusa, kwam ik aan in het station van nishi-hachioji waar Yasuko me al stond op te wachten. Van daaruit rechtstreeks naar het Okonomiyake-restaurant. Okonomiyake is een soort japanse pannekoek met groenten en vlees/vis die je zelf mag bakken. Lekker en leuk! Achteraf zijn we nog even iets gaan drinken met een van haar beste vriendinnen, maar dan was het al bijna 12uur en had sinds woensdag ochtend amper geslapen. Een bed was dus welkom. Dus gingen we erna richting huize-yasuko. Daar kreeg ik onderdak aangeboden en nog snel even gedouched, waarna ik direct in slaap ben gevallen.















vrijdag 29/9
Vroeg wakker vanwege de o zo geweldige jetlag, maar goed, buiten vermoeidheid is er ook ni veel aan. Volgende dag hadden we een afspraakje met een vriend van Man Yee, Kenta-kun. Hij bracht ons mee naar Shinjuku waar we een paar wolkenkrabbers bestegen (met de lift wel te verstaan) en een gamecenter (arcade-games bij de vleet!). S'avonds werd ik alweer rond 7-8 uur in Hachioji verwacht, want de moeder des huizes had haar kookkunsten eens speciaal voor mij boven gehaald. Op het menu: shichuu (een beetje zoals vol au vent maar dan met meer groenten), lekker gebakken zalm (wat in Belgie niet echt zo lekker kan genoemd worden), een kommetje rijst, salade en als laatste wat gefrituurde visjes die Vader die dag gevangen had.







zaterdag 30/9
Vandaag vroeg op om richting het busstation van Shinjuku te gaan om de bus naar Matsumoto te nemen! Om iets voor twaalf vertrok onze bus stipt. Moeder yasuko had voor ons allen nog een lekker obentou(japanse lunchbox) klaargemaakt met onigiri(rijstballen), worstjes en kip! 3 uur later in Matsumoto aangekomen stonden onze persoonlijke tutors (japanse studenten die werden aangewezen om ons hier wegwijs te maken) ons op te wachten aan de bus. Mijn tutor: Asami, een studente engels aan Shinshu daigaku. Haar vriend, Aato, was ook meegekomen om me met kabassen en al naar mijn appartement te voeren. Echt vriendelijk die japanners! Ik kan er nog altijd niet over hoe ze me soms blijven verbazen>_>. Nadat ik mn bagage in mijn appartement gedumped had werden we al terug meegenomen om inkopen te gaan doen. Ik kocht onder andere een kotatsu (een tafeltje dat in de winter dienst doet als verwarming met wat dekens erover, wel handig als je hoort dat het hier -10graden kan worden). Die avond zijn we nog naar de izakaya geweest samen met david en joris (nog 2 kul-studenten hier in matsumoto).







zondag 1/10
Vandaag stond er niet veel op mijn programma. Lekker lang uitslapen dacht ik, maar de zon komt recht op aan de kant van mijn raam waar nog geen gordijnen hangen. Ik dus rond 7u wakker. Een beetje de omgeving gaan verkennen maar ik werd al snel gewaar dat de meeste winkels pas tegen 10u openen op zondag (jaja in japan zijn de winkels open op zondag!). Later op de dag ben ik naar het shopping centrum geweest, waar ik bij toeval kevin en man yee tegen kwam. Samen daar nog een ijsje gegeten en savonds zijn ze even mee tot op mn appartement gekomen.







maandag 2/10
Deze dag had ik met Asami afgesproken om al de administratieve kantjes af te ronden. Zo onderanderen mijn registratie als buitenlander, bankrekening en iets wat hier echt wel handig is, een gsm! Na al de formaliteiten, bleek dat ik deze pas morgen in ontvangst kon krijgen. (mijn nr is +81( 0)8069396680 en de email van mn gsm is i_r_wim@ezweb.ne.jp)

dinsdag 3/10
Yahoo! mn gsm! Een hele dag gespendeerd om uit te zoeken hoe alles ineen zat. S'avonds werd ik door Aato uitgenodigt om bij hem thuis te komen eten. Op het menu: allerhande paddestoelen. Ik moet zeggen, paddestoelen hebben hier wel degelijk smaak, in tegenstelling tot de belgisch/franse champion. Een paddestoelensoort die ik voorgeschoteld kreeg was matsutake, deze zou naar verluid rond de 30.000 yen(ong 200euro) per 2 stuks kosten in Tokyo. Erna was er een nomikai(drinkgelegenheid) bij mn gebuur David waarna we naar de karaoke trokken.






woensdag 4/10
Vandaag wat in het centrum rondgelopen. Gamecenter bezocht, tickets voor zaterdag naar Kumamoto(kyushu) gekocht, mosburger binnengespeeld, nintendo DSlite aangeschaft etc... Voor de rest niet echt iets speciaals meegemaakt.






Wordt vervolgd....

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end
  • Anonymous Anonymous says so:
    2:16 PM, October 05, 2006  

    Jeuj, ik heb weer leesvoer om af en toe te lezen. Nog het amusement daar! o/ top

  • Anonymous Anonymous says so:
    2:28 PM, October 05, 2006  

    Goooo ebichu! ^-^

    Pff, kwou da ik al terug kon gaan... Echt zo'n zalig land eh. :)

    Oh btw, ist trouwens niet 'okonomiyaki' ipv 'yake'? :) top

  • Anonymous Anonymous says so:
    7:52 PM, October 05, 2006  

    hehe,
    je hebt er meteen al naar je zin :)

    houden zo ! top

  • Anonymous Anonymous says so:
    8:42 PM, October 05, 2006  

    Hey koetjah,

    Ziet er behoorlijk fijn uit ginder, je loopt te stralen man. (al kan dat wel van de paddestoelen zijn ntl: aja, waarom zouden ze anders zo duur zijn?)

    geniet ervan! :)
    (en misschien volgende jaar tourbegeleider voor een invasie van kniggets? ^^ ) top

  • Blogger tummyfish says so:
    10:33 AM, October 07, 2006  

    This comment has been removed by a blog administrator. top

  • Blogger tummyfish says so:
    10:34 AM, October 07, 2006  

    hey wimpie,

    he ziet er daar heel gezellig uit, vooral je appartementje.
    Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ik hou immers meer van het rustige platteland dan van het drukke stadsleven. Ik zou bovendien ook wel eens een jaartje in een appartement in Japanse stijl willen wonen!

    Ik hoop het daar snel te gaan verkennen.

    Jude top

  • Anonymous Anonymous says so:
    2:52 PM, October 07, 2006  

    oooh noooooos VF5 thats pretty teasing...(@'_')=@
    anyway have fun~ :D top